неділя, 1 червня 2014 р.

«ПРОПАГУЄМО «РОЗУМНЕ, ДОБРЕ, ВІЧНЕ» - PR-ОФІС СУЧАСНИХ БІБЛІОТЕК РІВНЕНЩИНИ

З лютого по квітень 2014 р. десять бібліотек по всій Україні отримали можливість привнести системність у свою роботу в сфері зв’язків з громадськістю, завдяки реалізації проектів «PR-офіси сучасних бібліотек».

До числа щасливців, яким належало очолити регіональні бібліотечні PR-офіси увійшла і Рівненська обласна універсальна наукова бібліотека. У команді проекту на конкурсній основі опинилося ще п’ять бібліотек Рівненщини: дві обласні (для дітей і молоді) та три районні -  Млинівська, Сарненська та Здолбунівська.

Ця історія про те, як цікаво працювати з «PR», якщо тобі дійсно є, що сказати.


КОМАНДА
У будь-якому колективі багато залежить від людей, з якими вам доводиться працювати – пасивне оточення значно знижує ефективність кожного окремого учасника команди. Гріх скаржитися – з кадрами Рівненському PR-офісу пощастило. Кожен з шести представників отримав свою ділянку роботи: зв’язки з телерадіожурналістами, з пресою, соціальні мережі, організація бази ЗМІ, медіамоніторинг та посада керівника (редактора). До того ж, кожен з бібліотекарів повинен був забезпечити пакет прес-матеріалів для своєї книгозбірні по кожному з заходів, з чим вони блискуче справилися. До речі про заходи…

МЕДІА-ПЛАН
Усі заходи, висвітленням яких займався офіс, було внесено у медіа-план, де відмічалося, яким чином вони будуть «піаритися» та яким ЗМІ можуть бути цікавими. Кожен з них відповідав єдиному критерію – представляв бібліотеки, як сучасні заклади культури, центри, де проходить життя місцевих громад.

Завдяки офісу, мешканці Рівненщини більше дізналися про такі бібліотечні послуги як: замовлення товарів онлайн, курси комп’ютерної грамотності для пенсіонерів, консультування абітурієнтів. Дехто відкрив для себе у бібліотеці нове місце для дозвілля завдяки «Першому ґеймерському турніру Рівного» та «Бібліоночі», які також проходили у бібліотеках-п’ятірках.

РОДЗИНКИ
З самого початку рівненські бібліотекарі вирішили, що організовувати свою роботу в офісі вони будуть так, щоб отримати від цього задоволення та не соромитися представити на розсуд публіки плоди своєї праці.


За три місяці команді вдалося розмістити 81 публікацію на різноманітних новинних сайтах, 13 – у місцевій пресі, 9 телесюжетів та три тематичні радіопередачі, до того ж відкриті і підтримуються сторінка офісу на «Facebook» і блог на найвідвідуванішому новинному сайті Рівненської області «ОГО» під назвою «Сучасна бібліотека». Для офісу було розроблено корпоративний стиль: логотип та слоган, де за основу використано цитату Н. Некрасова «Сейте разумное, доброе, вечное!» - «Пропагуємо «розумне, добре, вічне». Це забезпечує впізнаваність матеріалів команди проекту та привертає увагу до бібліотечних подій.


ЗЛИВАЄМО АЛГОРИТМ РОБОТИ
Основні складові успішного піару – це хороший матеріал (інформаційні приводи, з якими доводиться працювати), команда, на яку можна покластися, а також уміння помічати свої переваги і гарно їх подавати. Це філософія. Що стосується практичного боку, то головне робити усе вчасно: за 2-3 дні до події надіслати анонс та уточнити в журналістів хто з них зможе відвідати бібліотеку, у день заходу - подати хороший реліз з цитатами присутніх, в публікуванні якого важко буде відмовити собі будь-якій редакції. Перевірити чи вийшло у вас написати щось пристойне дуже просто: якщо для перечитування матеріалу не потрібно робити над собою зусилля – все гаразд – інші також викроять на цю статтю 5 хвилин свого часу.

МРІЇ, ПЛАНИ І Т.П.
Наразі ведеться робота з залучення інших бібліотек Рівненщини до активного просування своїх ресурсів та послуг: у їх  розпорядження надійдуть база ЗМІ, ФБ-сторінка та блог проекту, що дасть можливість сільській бібліотеці на рівні з обласною заявити громадськості про свої події. Команда офісу готується до заключного семінару, що відбудеться 4-5 червня під Києвом за підтримки Програми «Бібліоміст» і мріє про те, що з часом у бібліотеки люди будуть ходити, як до кафе і в цьому буде їх невеличка заслуга.

Юлія Ковальчук, 
керівник проекту,
бібліотекар Рівненської обласної
 універсальної наукової бібліотеки, 
PR-менеджер Молодіжної секції УБА

2 коментарі:

  1. І Коли бібліотекарі почнуть використовувати знання на практиці? Одного сайту бібліотеки недостатньо. Наприклад у Здолбунові є три новинневих сайти і друкована ЗМІ а бібліотека здебільшого і надалі у своєму соку продовжує варитись. І підкажіть їм що фото навпроти вікон робити не можна. А то не відризниш чи то фото 21 сторіччя чи 19-го. Взагалі бібліотекарі у нас молодці проте з піаром ще маючи над собою відділ культури огого як складно

    ВідповістиВидалити
  2. Ваші коментарі слушні. Складно. А хто казав, що легко буде? Щоправда, на Здолбунівських новинних сайтах інформація про бібліотеки таки з"являється, можливо, вона могла б бути професійнішою, проте, не слід забувати також, що ми бібліотечні фахівці і у ВНЗ премудростям PR нас все ще не навчають, тобто, на його опанування доводиться тратити свій робочий час і в цей же таки час виконувати поточні бібліотечні справи.
    Прогрес є і, я певна, далі він тільки збільшуватиметься, в тому числі, завдяки таким проектам.
    Більше терпіння і впертості! Більше оптимізму! Якби було просто, хіба було б так цікаво? :)

    ВідповістиВидалити