вівторок, 14 травня 2013 р.

Хто ти, молодий бібліотекар?

XXI століття – час нових досягнень, нових відкриттів, людей, та…нової професії.

Так, я схиляюся до думки, що у наш час професію бібліотекаря слід трактувати кардинально по-новому, а щоб у вас, шановні колеги, читачі та дописувачі, не виникло думки, що це лише моє переконання, представляю результати довгої дискусії майбутніх молодих сучасних бібліотекарів.

Дискутували та проводили дослідження ми зі студентами IV та V курсів кафедри бібліотекознавства та бібліографії Львівського НУ ім. І. Франка.


Ми спробували визначити:

1)  Прийнятний вік для роботи у бібліотеці

2) Головні людські якості  для плідної роботи

3)    Важливість вищої бібліотечної освіти

4)    Імідж сучасного бібліотекаря

І ось наші результати, узагальнено.

Перш за все молодий сучасний бібліотекар – це інформаційний менеджер, а відповідно інформаційний брокер. Тут може виникнути заперечення «а що якщо бібліотекар старшого віку, то не може бути  інформаційним менеджером чи брокером?» Може, але по-перше на розуміння того як це і що це у нього піде більше часу, а робити треба усе швидко, по-друге не факт, що зрозумівши, скерує свою роботу саме у напрямку  керування інформаційними потоками та розповсюдження інформації як товару.

Щодо віку.

На цьому етапі дискусії виникло багато цікавих, навіть філософських думок. Звучали фрази «ти виглядаєш на стільки років, на скільки себе почуваєш», «головне - це молодість душі, а не тіла» і таке інше. Але все ж таки ми прийшли до висновку, що сучасний бібліотекар - це людина не молодша 22-ох та не старша 45-ти років.

І одразу пояснюємо чому, аби не образити наших молодших та старших колег. Тут уся справа у психології сприйняття бібліотекаря, як працівника власне такої установи як книгозбірня. До прикладу, Ви - поважного віку науковець, з купою наукових ступенів, звань і т.д. Ви приходите у бібліотеку і бачите на обслуговуванні дівчинку 19-20 років. Звичайно Ви не будете сприймати її як фахівця, який зможе провести вас через неосяжний інформаційний потік інформації у бібліотеці.

І навпаки, якщо Ви - студент, який прийшовши до бібліотеки, бачить даму поважного віку (а такі ж у є ваших бібліотеках, погодьтесь), і перша думка студента: не зрозуміє що я хочу, не зможу пояснити що я хочу мовою, яку розуміє вона, зараз почне життю вчити і таке інше. Якось некомфортно стає…

Тому і визначили ми оптимальним вік від 22 до 45…максимум 50-років.

Тільки не подумайте що ми списуємо з рахунків старших колег. Ні в якому разі, вони також є дуже важливою складовою бібліотечного життя.

Стосовно якостей, якими має володіти молодий бібліотекар. На нашу думку основними є: енергійність, позитивність, лояльність, терплячість, вміння вчитись на чужих помилках, уважність, стриманість.

Імідж. Про нього було сказано безліч і нами, і нашими колегами і фахівцями за кордоном. Узагальнивши, вийшло таке: скромно але зі смаком, нічого зайвого, комфортно але не вільготно, щоб не відволікало уваги читача.

І останнє, найболючіше – освіта.

Чомусь, у нас вважається, що у бібліотеці може працювати будь-хто, маю на увазі математиків, хіміків, географів за освітою. Але чомусь людину, яка має вищу бібліотечну освіту, при прийнятті на роботу навіть на найнижчу посаду, розглядають майже під мікроскопом. А останнім часом я спостерігаю взагалі факт, який не піддається моїй логіці - виявляється що людина яка має більший стаж роботи, яка старша за тебе, має на багато вищий пріоритет при отриманні посади, аніж справді молодий, по-новому мислячий спеціаліст.

То чи варто здобувати освіту бібліотекаря-бібліографа, з якою ти можеш працювати лише у бібліотеці?

Можливо я перебільшую…але…загалом воно ж так і є у багатьох бібліотеках.

То ж хто ти, молодий бібліотекар? Ми бачимо тебе таким



І не хочемо бачити тебе таким








 Світлана Дмитрів,
Львівський РТЦ

Немає коментарів:

Дописати коментар